סיור לעוטף עזה


סיור בעוטף, הוא לא רק סיור אופל. מטרתו גם להראות את החקלאות הענפה קולינריה, והיסטוריה של העוטף בכלל. כמובן, הדברים קשורים זה בזה והקישור מגיע לידי ביטוי תוך כדי הסיור עצמו.

הסיור המומלץ בשביל לכסות את האתרים ולתמוך בצורה מיטבית בחיי הקהילה הפגועה (גם נפשית וגם כלכלית) רשום כאן לפי המלצות מנהלת תקומה להראות את שלל האפשרויות בעוטף.

יש לציין, התושבים ששים למבקרים, רובם רוצים לשתף בסיפור ומקבלים את החוזקות הכל כך נדרשות בימים אלה. אל תוותרו על הגעה לעוטף לסיור בשבילכם ובשבילם.


חניון המכוניות השרופות בתקומה

1562 רכבים שנקנו ע"י מס רכוש גם לצורך הורדת הסכנה מהכביש וגם בשביל להראות הוכחות לארגונים בינ"ל רלוונטיים ולמבקרים. כאשר כל רכב מספר סיפור שקשה לתפוס. ניתן לראות גם טנדרים ואופנועים של מחבלי הנוחבה.



מיגונית ענר שפירא

המקום הבטוח שהתברר כמלכודת מוות.

אתר מסיבת הנובה

המיצג הבלתי נתפס של תמונות 364 ההרוגים על בזנטים לא משאיר מקום לאדישות. המבקר מקבל תשובות להמון שאלות ומתחיל להבין את הסיטואציה במרחב.

ניתן יהיה ברוב המקרים לפגוש משפחות שכולות שמספרות את סיפור יקיריהם גם כחלק מארגון "בני האור" שפועל במיוחד למטרה זאת.


תחנת המשטרה בשדרות+בית המייסדים

סיפור הטנק שמפציץ והורס סמל שלטון על מחבליו לראשונה במדינת ישראל, מחייב ביקור באתר. הצבעוניות באנדרטה המתהווה מכניסה אותנו לתוככי הדילמה והקרב הקשה שהתקיים באותו יום ארור וגבה חייהם של שוטרים ואזרחים רבים.

אופקים

החוויה ברחובות אופקים היא משהו שקשה להסביר במילים. תושבי השיכונים איבדו רבים משכניהם ומספרים למבקרים את סיפורם וסיפור יקיריהם שלא שרדו באותנטיות שנותנת לנו הזדמנות לראות מקרוב כמה חשוב לתמוך באנשים שנפגעו.

Alorganic

בית גידול ומפעל ליצור אלוורה רפואית טבעית. עסק משפחתי הדוגל במוצרי טיפוח אורגניים הידועים בארץ ובעולם. ביקור במרכז נותן הזדמנות להכיר את תהליכי היצור להתנסות ולרכוש את המוצרים בהנחה למשתתפים.

נתיבות-מתחם פריז

מרכז מבקרים חדיש בעיצוב אדריכלי שנותן למבקרים חוויה של פריז, בעיר מתפתחת מאוד בשנים האחרונות שמוכרת מאוד גם עקב העלייה לרגל של מאות אלפים להילולה בקברו של הבבא סאלי.


המורשת היא זיכרון העבר לשם עיצוב ובניית עתיד טוב יותר.